06 september, 2012

Regel: in een goede viswinkel ruik je geen vis


 
De viswinkel bij restaurant De Heerenkeet (Kerkwerve) is dan eindelijk van start gegaan.
Maar op de home site wordt daar geen melding van gemaakt.
Dat vond ik vreemd.
 
Dus gingen we vanmiddag even polshoogte nemen. We wilden mosselen eten.
 
Het antwoord was duidelijk. Nee, er is geen ruchtbaarheid aan gegeven omdat er nog rechtzaken lopen. Aangespannen door (de) omwonenden.
 
De viswinkel kent een roerige start; omwonenden zijn niet blij met de vestiging van een viszaak op die plaats en stapten naar de Raad van State. Hoewel er nog zaken lopen, gaat De Heerenkeet nu toch open. bron
 
Hoewel wij hier (op het terras van het het restaurant) graag een snackje prikken (voornamelijk vanwege de locatie) kan ik de protesten wel begrijpen.
 
Toen ik de winkel binnenging werd ik acuut onpasselijk.
Het stonk naar vis. Naar rotte vis.
Onvoorstelbaar. Walgelijk.
 
Ik maakte rechtomkeerd en liep in mijn vlucht twee klanten bijna omver.
"Goh - het ruikt hier wel erg naar vis," was het laatste wat ik hoorde.
 
Zelfs P. - die in de auto zat te wachten - hield een zakdoek voor zijn gezicht.
 
Arme omwonenden.
 
Maar wij aten mosselen hoor!
Heerlijke mosselen van Prins & Dingemanse - gekocht bij Albert Heijn.



Geen opmerkingen: