12 september, 2012

Twee liberale stemmen



Op het moment dat ik dit blog zijn de stembureaus net gesloten.
P. vertelt me dat de opkomst is tegengevallen.
Overvoerd? Campagne-allergie? Of totaal geen vertrouwen in de politiek.
Ik begrijp niet dat mensen geen gebruik van hun democratisch recht maken. Dat waar o.a. mijn mams in de Tweede Wereldoorlog haar leven voor op het spel heeft gezet.

Toevallig of niet: ik hoorde vandaag alleen maar D66.
Iemand die op de televisie werd gevraagd naar zijn keuze: D66
Iemand op de radio: D66
En ik passeerde voor het stembureau (stadhuis 010) een man die zijn vrouw aan het bellen was: "en voor jou heb ik ook D66 gestemd."

Zou D66 inderdaad goed scoren?

Na het overhandigen van alle papieren mocht ik twee stemmen uitbrengen.'
Mijn zieke echtgenoot had mij een volmacht gegeven.
Tot gisteren had ik die aan Rutte toebedacht.

Maar gisteravond verscheen "friend" Jeanine Hennis-Plasschaert in mijn timeline op Facebook.
Jeanine is - in tegenstelling tot Mark Rutte - zeer actief in de social media.

Ze heeft derhalve vandaag twee stemmen van mij gekregen.
Ik hoop dat het geholpen heeft.

Als ik mijn bestelling nu mag plaatsen: doe mij maar een brede paarse coalitie.

Geen opmerkingen: