08 december, 2012

Goed eten

 
We zijn alweer een paar dagen in Rotterdam.
Op de terugweg deed ik nog wat boodschappen bij de groenteBOER in Zierikzee.
 
Ik kocht:
1 rode kool (3 porties ingevroren)
1 spitskool (2 porties ingevroren)
1 pond spruiten
1 kg. aardappels
1 pond witlof
3 grote peren (Doyenne)
Ik betaalde voor dit alles €7,03
 
Wat te denken van een joekel boerenkool voor maar €1,-
Je mag zelf uitkiezen hoe groot je 'm wilt hebben.
 
 
Even verderop kocht ik bij de fruitteler een zak vol (in de stad nauwelijks te krijgen) Rode Boskoop.
Voor €2,-
Maar hij verkoopt ook handappels -en peren, die heel wat langer houdbaar zijn dan die smakeloze vruchten die u in de supermarkt koopt.
 
In tijden van bezuinigen, waarbij gezond eten er al snel bij inschiet (omdat men dat duur vindt), stel ik me zo voor dat een ritje naar het platteland voordeliger, gezonder en lekkerder uitpakt.
 
Verzamel een paar mensen, zodat je de benzinekosten kunt delen en vul de kofferbak met verse groenten, fruit, aardappels en eieren.
 
Laat daarna op het Zeeuwse strand de zorgen uit je hoofd waaien en je kunt er fysiek en mentaal weer weken tegenaan.
****

Geen opmerkingen: