18 december, 2012

NS

 
Ik ging naar Haarlem.
Naar de kapper.
Niemand knipt mij zo goed als Dennis.
Bovendien is Haarlem een leuke stad.
 
De avond voordien had ik mijn reisplan gemaakt.
Maar het was nogal verwarrend op 9292.
Never mind, om 9 uur zat ik in de rechtstreekse trein naar Haarlem.
 
Toen de conducteur mijn reisbewijs wilde zien vroeg ik hem of ik op dit kaartje ook naar Amsterdam kon - op terugweg naar Rotterdam.
Hij dacht van wel, maar raadde me aan dat in Haarlem toch even te checken.
 
Aangezien ik nog tijd zat had voor mijn afspraak, liep ik eerst naar de infobalie.
 
Een aardige mevrouw ging het voor me uitzoeken.
Nee - helaas, pindakaas. Ik moest er een retourtje 023-020 bij kopen van €7,60. Maar wel zonder "balie-toeslag."
 
"Heeft u een ogenblikje mevrouw? Ik heb iets voor u - omdat u zo'n pech heeft."
Ze verliet haar stoel.
Pech?
Ik vond mijzelf een domme muts.
 
Ze kwam terug met een upgrade.
"Kunt u fijn de hele dag eersteklas reizen."
 
Mijn dag kon niet beter beginnen.
 
Maar wel slechter eindigen.
 
 
Een defecte bovenleiding vertraagde mijn thuisreis een half uur.
>> Maar dat werd pas verteld toen we in de trein zaten.<<
 
Grote verwarring op het perron, vooral bij de buitenlandse reizigers die naar Schiphol moesten.
 
We werden van het ene perron naar het andere gestuurd.
En toen was er geen conducteur.
Bovendien bleek het een stoptrein te zijn.
020 - 010 in anderhalf uur.
 
Dan kun je ook maar het beste eersteklas reizen.
****

1 opmerking:

Treinreiziger zei

Haha, mooi omschreven! Is inderdaad waar je niet op zit te wachten na een lange dag werken.

Twee keer pech op één dag is wel heel erg. Dat zou je bijna geen pech meer kunnen noemen.