15 december, 2012

Kokker-ellen (38) Haas


Sinds 2000 is Crockpot mijn favoriete keukenapparaat: 
Eerst in de VS - maar sinds deze superpan in Nederland te koop is, is hij niet meer weg te denken uit mijn keuken.
De pan waar geen gerecht in kan mislukken.

Een cadeau waar je iedereen blij mee maakt!!

Ik gebruik hem voornamelijk voor vleesgerechten, omdat het garen van rundvlees niet mijn sterkste kant is.
>>Zie de vele recepten die ik op dit blog heb gezet.<<

Vandaag dacht ik hazenpeper te maken.
Aangezien wij graag haas proeven, houd ik het simpel.

Bij deze mijn geïmproviseerde recept:

- 4 hazenbouten (zout en peper) door de bloem halen en snel in een dikke koekenpan aanbraden.
- leg ze in de slow cooker
- bak snel een paar gesnipperde uien
- doe daar een pot wildfond bij en roer de bodem schoon
- voeg 2 of 3 uitgeperste tenen knoflook toe
- doe het uien/fond mengsel ook in de slow cooker.
- voeg geplette jeneverbessen, kruidnagels en laurierblaadjes toe 

Zet de slow cooker op high tot het begint te pruttelen. 
De rest van de avond laat ik de bouten op low garen.
Ik zet de Crockpot uit wanneer ik naar bed ga.

Aangezien we het morgen eten, maak ik morgenochtend pas een fles bourgogne open.
Natuurlijk kun je ook een andere rode wijn gebruiken.

Morgen meer.........


Geen opmerkingen: