14 december, 2012

OV ja - OV nee

 
 
 
Met Randstad Rail naar Den-Haag.
 
Voor huis stapte ik in metro E (eindbestemming Den-Haag CS).
In Voorburg stapte ik uit en kon op hetzelfde spoor tram 4 naar de Grote Markt nemen.
Perfect!
Ideaal!
 
Ik had een heerlijke avond met jeugdvriendin I. bij Srikandi - een fantastisch Indonesisch restaurant, vlakbij de tramhalte.
 
We waren nog lang niet uitgepraat maar ik hoorde de waarschuwende stem van P.:
"Wees voor twaalf uur in Rotterdam."
 
Om kwart over tien liepen I. en ik naar de tram.
Voor ons neus werd het rolluik van het perron neergelaten.
"Nee mevrouw, er rijden geen trams meer."
 
Haagse hopjes nog an toe.
 
"We pakken een taxi," zei I.
Taxi 1, buitenlander: 'nee, hij.'
Taxi 2, buitenlander: 'nee, hij.'
Taxi 3, buitenlander: 'nee, hij.'
Taxi 4, buitenlander: 'nee, hij.'
 
We gingen lopen.
En we liepen tot we bij een halte kwamen. Daar stonden mensen.
"Goed teken," zei ik tegen I. 
 
"Is er nog een bus of tram die ons naar CS kan brengen?"
Iedereen keek verbaasd om. Niemand gaf antwoord.
 
Er kwam een bus, maar die ging naar het strand.
Ik vroeg aan de buschauffeur of er nog iets naar CS reed .
 
'Ja, aan de andere kant komt straks nog wel een bus.'
Dus wij over de rails naar de andere kant.
 
Ha, daar kwam een tram. En die ging potverdorie wel naar CS.
Maar wel aan de andere kant.
Dus met risico voor eigen leven "kluunden" wij weer terug.
 
 
Op CS maakte I. nog even deze kleurrijke foto.
Ik had mijn OV-pasje al in de hand.
 
Maar de toegang tot het (metro)perron was versperd.
Iemand riep ons toe dat Randstad Rail niet reed.
 
Dus trok ik snel, nou ja...snel, een treinkaartje uit een machine en nam ik op spoor 4 in allerijl afscheid van I.
 
Om 22.53 verliet ik Den-Haag.
 
 
Tot mijn grote verbazing stapte ik in Rotterdam in.................jawel Randstad Rail, oftewel metro E.
 
Enfin.
Ik kwam thuis en zag tot mijn grote genoegen dat er drie trams op de Coolsingel stopten.
 
Ik klokte 23.25 uur.
 
 

Geen opmerkingen: