27 december, 2012

Senioren telefoon


 
Dinsdag.
"Wat wil je voor de kerst hebben?"
'Een nieuw mobieltje. Deze loopt in één dag leeg. Maar wel de eenvoudigste tri band. Alleen telefoon en sms. En met een klepje.'
 
Dat klepje wordt de bottleneck.
 
Woensdag.
1. Mediamarkt - nee.
'Klepjes zijn uit. Is voor oude mensen.'
 
2.BelCompany - jazeker.
Ze toont mij een Samsung van €30,-
"Tri band?"
'Jazeker.'
"Kunt u mij dat tonen?"
Ze verdwijnt achter een computer, waar ze 5 minuten later nog achter zit.
 
3. PhoneHouse
Dezelfde Samsung als bij #2.
'Nee, dat is geen tri. We hebben alleen duals met een klepje.'
 
4. T-Mobile
'Tri band? Wat bedoelt u daarmee?'
 
5.PhoneHouse 2
'Nee - klepje is uit. Dat zult u niet meer vinden.'
 
6.Kijkshop
Veel aanbod klepjes, maar helaas allemaal dual band.
 
7.KPN
'We hebben alleen duals met een klepje.'
 
Thuis:
'Nou ja - dan maar zonder klepje.'
 
Ik ga online zoeken en kan opgelucht ademhalen. Er is genoeg aanbod. Tri, quad - you name it.
 
En zo beland ik op de site van.................... Seniorentelefoonstore
Nooit te oud om te leren.
 
Er is een winkel in Rotterdam.
 
Donderdag.
Omdat ik het toestelletje in het eggie wil zien en voelen ga ik naar de winkel op de Oudedijk.
 
Al snel blijkt dat seniorentelefoonstore een onderdeel is van een grote webshop: Coolblue genaamd.
Het is blijkbaar een populair concept - gezien de drukte.

 
Wanneer ik aan de beurt ben leg ik uit wat ik op het internet gevonden heb.
De verkoper scrolt alle tri bands af, maar de Doro PhoneEasy 610, die ik gevonden heb, staat er niet bij.
 
'Nee, mevrouw dat is een dual.'
Ik twijfel geen moment aan mijzelf.
"Kunt u naar de site van Kieskeurig gaan. Daar staat de 610 op en dan zult u zien dat het wel een tri band is."
 
De verkoopster naast ons kijkt me geïrriteerd aan.
"Mijn" verkoper doet gelukkig wat ik hem vraag en...................................
Hoera! Senior - maar niet gek.
 
Hij geeft me ook meteen gelijk. Verbaasd - dat wel.
Ineens gaat de chagrijnige verkoopster, blijkbaar zijn senior, zich ermee bemoeien.
'Bel dit nummer maar en vraag waarom het fout staat op onze site.'
 
Dat doet hij.
1. Ze weten het niet. Hij moet een ander nummer bellen.
Hij belt ander nummer.
2. Een raadsel. Probeer maar weer een ander nummer.
Hij belt het derde nummer.
Weer geen antwoord.
 
Enfin.
De door mij gewenste Doro wordt besteld en ik kan de volgende dag vrijblijvend komen kijken of ik hem wil hebben.
 
Vrijdag.
Ik heb een tri band gsm voor mijn lief.
Met klepje!!
****

Geen opmerkingen: