02 juli, 2013

Callcenter

 
Even pronken met onze invalauto.
 
Dit, uit de kluiten gewassen, achterkleinkind van onze Snoepy rijdt als een tierelier.
Solide, vlot, schitterende uitvoering. Wat een perfect autootje!
 
Op weg naar Zeeland vraagt P.: 'wil je een nieuwe auto?'
 
>>>Snoepy is inmiddels vijf jaar oud. Toen hij vorige week naar de garage moest stelde ik heel voorzichtig voor hem in te ruilen en naar een Snoepy-2 te gaan kijken.
 
'Ben jij belazerd!'
 
Na die reactie hield ik verder mijn mond.<<<
 
Dus zijn vraag vanmiddag verwarde mij enigszins.
 
Ik mompelde nee.

 
Afgelopen donderdag:
P. wordt gebeld.
 
"Spreek ik met meneer P?"
 
'Ja'. Het is eruit voor hij het weet.
 
"U spreekt met huppeldepup van Mini Nederland, schikt het dat ik bel?"
 
'Geenszins - ik sta op de golfbaan.'
 
"Oh. Mogen wij terugbellen?"
 
'Ja. Morgenochtend om 9 uur ben ik bereikbaar.'
 
"Okee, dan bellen we weer."
 
Vrijdag: niemand belt.
 
Vandaag:
P. wordt gebeld.
 
"Spreek ik met meneer P?"
 
'Ja'. Het is er weer uit voor hij het weet.
 
"U spreekt met huppeldepups van Mini Nederland, schikt het dat ik bel?"
 
'Zeg het maar.'
 
"U ontvangt per e-mail nieuwsbrieven van ons."
 
'Die delete ik direct,' valt P. de man in de rede. 'Ik heb nooit om die mails gevraagd.'
 
"Ja, maar nu kunnen wij u.........." 
Het is het standaard aansmeerpraatje van een callcenter.
 
P. bedankt.
 
'Oh.................trouwens, u zou mij afgelopen vrijdag bellen.'
 
Er valt een beduusde stilte.
 
"Dat was mijn collega."
 
'Ja,' zegt P, 'typisch callcenter. Goedendag!'
*****

Geen opmerkingen: