15 juli, 2013

North Berwick

Morgenstond heeft dauw in de mond.
Om half vijf werd ik gewekt door de duizendste hoestbui. Gelukkig kon ik de slaap weer vatten dankzij doodgewone menthol gums.
 
We ontbeten uitstekend in de oergezellige en rustieke Pheasant Inn, een adresje dat inmiddels op onze favorietenlijst staat.
 
De route naar ons logeeradres voor de komende week was zo nu en dan adembenemend. Maar helaas, die foto's kan ik nog steeds niet uploaden bij gebrek aan een usb-kabeltje.
 
Onze gastvrouw, Lorena, is op pad met mijn camera en probeert (ik weet niet waar) dat kabeltje te bemachtigen.
Ons is het tot dusver niet gelukt.
 
 
We zijn, op de 63ste verjaardag van P., aangekomen in North Berwick.
Van hieruit gaan wij de komende week iedere dag naar The Open Championship.
 
Joost Luiten staat nog steeds eerste reserve.
"Dinsdagochtend vlieg ik sowieso naar Schotland want de organisatie heeft gevraagd of ik naar Muirfield kan komen. Ik sta dan, zoals dat heet, “on site”. Mijn schema heb ik inmiddels aangepast en ga nog wat trainen met Phil. Ik hoop zo snel mogelijk te weten of ik toch nog aan THE OPEN kan meedoen. Zou natuurlijk wel heel erg tof zijn."

 
Seaholm B&B ligt direct aan zee. Lorena heeft de week van haar leven (qua inkomsten).
Wij hadden een kamer beneden geboekt (£200,- per nacht is natuurlijk kassa ping, maar zowel de accommodatie als de locatie is dan ook top!). 
Dankzij een annulering kregen wij de mooiste kamer van het huis, met uitzicht op zee..
 
 
Het is een gezellige badplaats met mooie winkels en leuke galeries.
Problematischer wordt het voor de horeca.
Het beste Italiaanse restaurant is voor de komende tien dagen volgeboekt. Ik kon zeuren wat ik wilde, een tafel voor twee was niet vast te leggen.
 
Gelukkig is dit niet onze eerste Open. We zijn we meteen de boel gaan verkennen -en hebben een aantal eetgelegenheden geboekt.
 
 
Maar eerst een heerlijk glas single malt.
 
"Cheers schat. Happy birthday."
****

Geen opmerkingen: