Voordelen?
Het is mij onduidelijk.
Delta en KLM zitten in één Skyteam, dus zou je denken dat dat voordelen voor de reiziger heeft.
Ik heb alle miles op SkyBlue van de KLM laten zetten.
Reden: meer variatie.
Willen we ze inwisselen voor een trip naar Zuid-Afrika, dan hebben we niets aan Delta miles.
Vanmorgen heb ik weer een half uur met zo'n stugge KLM mevrouw aan de telefoon gezeten.
Een verloren half uur, want mevrouw was alleen maar negatief en allesbehalve inventief.
Weer kreeg ik dat Wees blij dat u KLM mag vliegen gevoel.
We zijn, omdat we drie maanden gaan, flexibel met data.
Maar zelfs dan lukt het niet.
KLM heeft de miles opgeschroefd van 50.000 naar 62000 miles voor een business class ticket (enkele reis).
Even slikken, maar daar kan ik nog overheen stappen.
Wat ik veel erger vind is dat de samenwerking tussen KLM en Delta niet meer is dan twee vluchtnummers (DL34 of KL2034) en het uitwisselen van stewardessen.
.
We willen vanaf Brussel via Atlanta naar Fort Myers.
Een traject dat we inmiddels kunnen dromen.
De redenen:
-kleiner, prettiger vliegveld met maar een paar vluchten naar de VS
-geen chaos
-razendsnelle incheck
-on time vluchten
-prettig personeel
-vluchten zijn goedkoper
-Delta heeft inmiddels op alle vluchten flat beds in hun toestellen.
KLM is daar nog mee bezig, zo vertelde de KLM mevrouw.
"Die zitten er waarschijnlijk wel in wanneer u gaat."
'Waarschijnlijk? Ik wil zekerheid.'
Maar vliegen vanaf Brussel naar Amerika op KLM miles is onmogelijk.
"Dan vliegt u eerst per Cityhopper naar Amsterdam."
'Kan ik mijn KLM miles overhevelen naar Delta?'
"Nee, want Delta en KLM zijn elkaars concurrenten." Dat is letterlijk wat ze zei.
Skyteam, wat heb je er eigenlijk aan?
****
Geen opmerkingen:
Een reactie posten