27 juli, 2013

Champany Inn - Linlithgow

 
Wat heb ik goed gegokt: weer een nieuw adres op mijn favorietenlijst.
 
De oudste gebouwen van Champany Inn dateren uit de 16e eeuw.
De voormalige boerderij mag dan nu een luxe hotel en twee restaurants herbergen, het riekt naar historie.
 
 
 
De dikke muren beletten mobiele telefonie en internetten.
Helaas geen dikke muren in het hotelgedeelte, dat 17 jaar geleden werd aangebouwd.
Gang en kamers zijn erg gehorig.
 
Volgens eigenares Ms. Donaldson zijn de kamers (£99,- per nacht excl. ontbijt) hard aan renovatie toe.
Misschien heeft ze gelijk, al vind ik de Schotse ruiten leuk, stijlvol en tijdloos.
 
 
Een deken tussen twee lakens: ik schrok toen ik mijn bed opensloeg.
 
 
Lounge en wijnwinkel.
 
 
Tijdens het borreltje was er genoeg te zien.
Misschien is het een beetje over the top.
Maar wat een sfeer!
 
 
De voorafjes zijn al maaltijden.
 
 
De lam was echt heel erg lekker, maar aan twee had ik genoeg gehad.
De porties zijn giga.
 
Maar goed.........dat was de rekening ook en die durf ik niet te laten zien.
 
 
We hebben een joekel van een badkamer met bad, douche en een aparte wc met bidet.
 
Toch moet ik even zeuren over de douche, want waarom zet je daar een stroef lopende klapdeur in?
Een deur die maar half opengaat.
Nog nooit gezien?
Ik ook niet.
 
 
Stel dat iemand valt of onwel wordt: de deur wordt dan geblokkeerd en het slachtoffer kan alleen via de bovenkant worden bereikt.
Gevaarlijk.
 
De douchekraan is één hendel die je helemaal om moet halen.
Voordat het water de door jou gewenste temperatuur heeft bereikt staat er al een vijver voor de douchecel. Ook dankzij die onmogelijke klapdeur.
 
 
Personeel en Ms. Donaldson zijn in één woord geweldig.
 
De aandacht en zorg voor mij, toen P. weer voortijdig de tafel moest verlaten, deden de tranen in mijn ogen schieten.
 
Laat het dan maar een beetje over the top zijn.
*****

Geen opmerkingen: