17 juli, 2013

The Open 2013 at Muirfield + update

 
 
Vandaag was de laatste oefendag.
Het weer is te mooi om waar te zijn.
De baan is droog.
 
Bij deze een impressie.
(Ik kan er niets aan doen, maar het ouderwetse Picassa ligt eruit. Je moet je blijkbaar bij Google+ aanmelden, waar ik geen snars van snap.)
 
Joost Luiten liep als eerste reserve ook zijn oefenrondje. 
Wij vrezen echter dat Peter Hanson ondanks een zware rugblessure (hij liep scheef, mank en verrekt volgens ons van de pijn) toch gaat spelen. Alleen al om zijn kaart te behouden.
 
Jammer voor Joost en voor Nederland. Zijn goede prestaties kwamen helaas iets te laat.
 
Update!
 
Joost baalt:
 
Luiten heeft woensdagmiddag ondanks zijn glimlach een punt bereikt dat hij vreselijk baalt van zijn status als eerste reserve. 'Ik heb hier niets te zoeken. Ik weet dat ik me goed moet voorbereiden, maar dat gaat niet zolang je niet weet dat je speelt.'
 
De Nederlander werd ook niet vrolijk van de ontvangst die hij bij aankomst op Muirfield genoot van de R&A, de organisator van het Brits Open. 'Ik meldde me en er was geen lockerruimte voor me. Ze zeiden: "Wie ben je?" Ik zei dat ik eerste reserve was. Toen zeiden ze dat ze niks voor me konden doen omdat ik niet op de spelerslijst stond. Je wordt als een hond behandeld ... Dat is de R&A.'
 
Hij verwacht op woensdagavond geen goed nieuws meer. 'Iedereen die nu last heeft van een blessure wacht tot morgen en kijkt dan hoe het gaat.'
 
De Bleiswijker moet donderdag als eerste reserve in de buurt van de eerste tee blijven, vanaf 6 uur in de ochtend tot even na 16 uur, als de laatste spelers starten. 'Ik mag in de players lounge wachten of op de oefengreen of de range. Maar je gaat niet om 6 uur in de ochtend oefenen op de range als je misschien pas om 16 uur iemand mag vervangen.' 
 
De baan is weergaloos, maar the rough is (zoals ze hier zo mooi zeggen) brutal.
 
Morgen gaat The Open echt van start.
 
We zijn er klaar voor.
****

Geen opmerkingen: