21 juli, 2013

MC

 
>>>Het was ooit een genot om te shoppen in de merchandise shop van The Open Championship.
Merken als Ashworth, Nike, Glenmuir, Adidas, Ralph Lauren, e.v.a. waren met grote sorteringen aanwezig.
Maar sinds enkele jaren heeft Ralph Lauren het monopoly (waar de R&A rijk van wordt) en stalt de meest monsterlijke kleding uit voor exorbitante prijzen.
Iedereen klaagt erover en gisteren mopperde BBC-commentator Peter Alliss zelfs over de verpietering van the tented village.
Gevolg...........ik koop alleen nog maar shirts en truien in de pro shop. Daar verdient de club dan ook nog wat aan.<<<
 
Bij de kassa in de merchandise tent wordt mij verteld dat ik £5,- korting krijg op vertoon van een MC voucher.
 
"Die heeft u per post thuis ontvangen."
'Geen denken aan.'
 
"Heeft u uw tickets met MC betaald?"
'Ja.'
 
"Dan zou u een voucher moeten hebben ontvangen."
'Ah......zou...moeten. Maar dat is dus niet gebeurd.'
 
"Dan moet u navraag doen."
'Waar?'
 
Hij wijst naar de ingang.
'Okee. En u houdt mijn aankopen hier bij deze kassa?'
"Zeker!"
 
Ik loop naar een desk bij de ingang.
Ja, ze weten van de voucher............maar niet waar ik die kan halen.
 
Andere desk.
Hetzelfde liedje.
 
Ik loop zigzag door de merchandise tent en spreek iedereen met een naambordje aan.
Tevergeefs.
 
Een vriendelijke Amerikaan wijst me een stand buiten de tent.
Ik zie er duidelijk Mastercard op staan.
Daar ga ik naartoe.
 
In een hokje van één bij één zitten vier blonde dames met Chanel brillen in hun haar.
Helaas kunnen ook zij me niet helpen, maar ze weten zeker dat ik mijn voucher kan ophalen in de hospitality tent van MC.
 
Ondertussen vraag ik me af of ik gevolgd word door een verborgen camera.
 
Bingo!!
In de hospitality tent krijg ik mijn voucher.
 
Terug naar de kassa.
"Sorry, de manager heeft uw aankopen weggehaald. U moet opnieuw shoppen."
 
Ik denk werkelijk dat ik in de maling word genomen, maar ik heb zoonlief nou eenmaal zijn vlag beloofd.
 
Dus graai ik weer sokken, een broekriem en het vlaggetje uit de bakken.
 
Ik betaal, krijg mijn 5,- korting en mag, omdat ik meer dan £50,- heb uitgegeven, een graai in de golfballenbak doen.
Maar the golden ball pak ik niet.
 
Not my lucky day!
****

Geen opmerkingen: