28 juli, 2013

Toen wij naar Rotterdam vertrokken


 
Fijn!
De receptie vergat ons om 10 uur te wekken. Dus werd het haasten om de ontbijtzaal op tijd te halen.
Waren we maar lekker op de kamer gebleven. We troffen een zwijnenstal aan.
 
“Zijn we in de dierentuin,” vroeg P. mij toen een stel “Little Britain-achtige” kinderen gillend bij onze tafel kwam staan.
Vaders en moeders aten rustig verder.
 
Vervolgens gingen ze koppeltje duikelen in het gangpad waarmee ze het personeel tot waanzin dreven. Ze hingen als apen over de banken. Spugend, bijtend, onsmakelijke geluiden makend.
 
De kids gingen daarna naar het buffet en legden hun Nutella-handen plat op de plakjes kaas en ham. Maar weer geen ingrijpen van de ouders.
 
Wij dronken snel onze koffie en verdwenen uit dit vier sterren hotel.
 
Ik ben een enorme fan van The Royle Family en het eerder genoemde Little Britain, maar dan alleen als kijkspel – not to appear in.
Mijn kritiek op Tripadvisor zal niet mals zijn (niet dat iemand zich daar iets van aantrekt). Slaley Hall krijgt een dikke onvoldoende.
 
 
>>De dag van de terugreis (de boot) is altijd wat katterig.
We hebben een priority voucher en mogen dan als eerste aan boord. Als ik P. niet rem, staat hij al om 12 uur bij het nog dichte hek van P&O.<<
 
We hadden veel tijd over en besloten in het lieflijke Wetherby te gaan lunchen (foto hieronder), niet wetende dat we middenin een concert van de lokale brassband zouden belanden.
 
Wat is dat toch leuk van dit land. Eerst een heerlijke lunch in een ambachtelijk huiscafé en daarna muziek in het park.
 
Britten doen graag wat leuks op zondag. Sunday brunch, the carvery, sportwedstrijden, fairs, picknick in het park………………ze verzinnen altijd een leuke activiteit.
 
 
Om 16.30 uur mochten we aan boord.
Wij hebben een suite (is nieuw op deze uitstekende P&O schepen).
Fantastisch!
Slaapkamer met echte bedden, televisie, zitkamer, aparte wc, douche en bad.
 
De koelkast is gevuld met frisdranken (inbegrepen) en er staat een blad met thee en koffie.
Wat te denken van een welkomstdrankje genaamd champagne (ik drink er twee omdat P. liever een biertje neemt).
 
Het is niet goedkoop, maar wij eten dan ook niet in het restaurant. Op de heenreis hebben wij beiden fantastische geslapen.
 
We zitten nu in the quiet room. Een soort varende stiltecoupé.
 Ik mag nu 3 uur internetten voor 7 GBP. Maar dan moet ik niet per ongeluk uitloggen.
P. heeft de deur dichtgedaan waardoor niemand binnen durft te komen.
 
En dus blijft het voorlopig echt quiet en voel ik dat ik de controle over het typen langzaam verlies.
Dankzij twee glazen champagne. 

Geen opmerkingen: