21 juli, 2013

Finaledag

Zo trof ik Beth en Kim op de eerste tee aan. Ze zaten er vanaf half zes vanmorgen.
Om half elf schoof ik, tot hun grote verbazing, probleemloos aan.
Laat niemand zeggen dat golf een mooi weer sport is. Vandaag was het koud en deze dames hadden er alles voor over om niets te missen.

Hij won niet.
 
Hij won ook niet.
 
Phil Mickelson won.
Ik wou dat ik er geld op gezet had, want vanaf vorige week zondag riep ik dat Phil voor de dubbel zou gaan: Schots en Brits kampioen.
Knap hoor en zeer verdiend!
 
 
Zoals u ziet zaten wij er bovenop. En dus ving ik veel op.
 
- Ernie Els werd middenin in zijn swing gestoord door een gek vanaf de andere tribune die schreeuwde: "mashed potatoes."
Ernie was woedend en vroeg zijn caddie welke gek dat riep.
 
De man werd later door een marshall weggestuurd, maar zal ongetwijfeld elders zijn doorgegaan met ongepaste opmerkingen.
 
- Tiger Woods speelde met Adam Scott die Steve Williams, Woods' voormalige caddie, in dienst heeft.
Woods en Williams gaven elkaar stilzwijgend een hand. De kou steeg op naar de tribune.
 
Lees dit maar even.
November 2011
De voormalige caddie van Tiger Woods, Steve Williams, heeft in Shanghai bij de uitreiking van de jaarlijkse onderscheidingen voor de 'assistenten' voor opschudding gezorgd met een racistische uitlating richting zijn oud-werkgever.
Op de vraag waarom hij in augustus de zege van zijn nieuwe Australische baas Adam Scott bij het Bridgestone Invitational zijn mooiste overwinning noemde, zei hij: ''Mijn doel was om hem recht in zijn zwarte kont te duwen''.
Williams werd in juli tot zijn ontzetting ontslagen door Woods. De twee werkten sinds 1999 samen. , heeft in Shanghai bij de uitreiking van de jaarlijkse onderscheidingen voor de 'assistenten' voor opschudding gezorgd met een racistische uitlating richting zijn oud-werkgever.  
 
- Thomas Bjorn stond keurig op tijd op de tee.
Zijn flightgenoot Matt Kuchar liet op zich wachten.
 
Toen gebeurde er iets wat ik nog nooit heb meegemaakt: de starter riep via de luidspreker Kuchar op direct naar de tee te komen.
 
En daar kwam hij. Geheel verbaasd. Zelden zo'n wazig type gezien.
Hij vergat bijna Bjorn (die zich overduidelijk ergerde) een hand te geven.
 
Toen vroeg hij aan de starter: "what's the order?"
Op dat moment kondigde de starter Matt Kuchar al aan.
 
Matt moest zijn handschoen nog aantrekken en zocht haastig naar teetje en bal.
Zoiets heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt.
 
Enfin, de heren hadden afgeslagen en waren op weg.
Maar ik zag alleen Thomas Bjorn richting fairway lopen.
Waar was Kuchar?
 
Kuchar was terug naar het clubhuis............om een banaan te halen.
**********

Geen opmerkingen: