28 november, 2013

Achterdochtig

*********************
P. ontving onderstaande e-mail.
Betreft dit een geval van phishing?
Ik werd een aantal keren telefonisch benaderd.
Het ziet er zó betrouwbaar uit. De mail is keurig ondertekend en voorzien van adres en telefoonnummers.
Maar na de inmiddels bekende "bankmails" en smeekbedes om geld van "in het buitenland gestrande vrienden" ben ik op mijn hoede.
Ik houd het bij de officiële ESTA site om een visum aan te vragen.
Dear ESTA Applicant,
This e-mail is in regards to your visa to USA. The ESTA Visa which you need to travel to United States has expired. Please call us back on xxxxxxxxxxxxxxx to reconfirm the details so that the ESTA Visa can be renewed for the next 2 years. You can also apply online on www.travel.visa-affairs.com

Wat mij echter niet lekker zit:
- wat weten zij van onze visa?
- hoe komen zij aan mijn telefoonnummer en e-mailadres?

Of ben ik voor niets achterdochtig?

Dat hoop ik van het Amerikaanse consulaat te horen - naar wie ik de oorspronkelijke e-mail heb doorgestuurd.
*******************

Geen opmerkingen: