21 november, 2013

Storing

 
Een terugslag(je).
Mijn knie is dik, warm en straalt een "beursige" pijn uit.
Vannacht wist ik, ondanks de diclofenac en pijnstillers, niet hoe ik liggen moest.
Het baart me meteen zorgen, terwijl er 2-6 weken voor de revalidatie staat.
 
Nou ja - in ieder geval kwam de monteur vanmorgen.
Nee, niet voor mijn knie. Voor de splinternieuwe afwasmachine die mij elf dagen geleden (drie dagen na de meniscus operatie) met een vuile vaat liet zitten.
 
Weet u nog hoe ik een hele dag aan het telefoneren ben geweest?
Bijna smekend op mijn knieën: "kom alstublieft zo snel mogelijk!"
 
Ook de keukenleverancier Pelma heb ik tientallen keren gevraagd er vaart achter te zetten. Maar nee hoor...
Als het zo druk is, geeft dat te denken. Slecht merk?
 
>>Even terug naar de bouw.
Tijdens die periode heb ik alle afspraken via de aannemer laten lopen.
 
Of het nou de keuken, -badkamer, -haarden, -tegel, of witgoed leverancier was: in de showroom belde ik de aannemer op, liet de verkoper met hem praten en sprak af dat het contact verder via hem zou lopen. Dat werd ook opgenomen in de order.
 
Dat het niet altijd goed ging en het gezeur toch bij mij terecht kwam was te verwachten, maar dan kon ik altijd verwijzen naar de afspraak: "U regelt het met Gijs! Klaar!"<<
 
Vanmorgen lag ik nog in bed toen de monteur kwam.
Ik hoorde het gesprek dat P. met hem voerde.
"Een montagefout," hoorde ik de monteur zeggen. "De sifon is te laag geplaatst, daardoor komt er een overloop van water en geeft de machine een storing aan. Het water kan niet weg."
 
Ik kwam uit bed, schoot in mijn splinternieuwe Ikea-badjas (gelukkig was ik gisteren naar de kapper geweest, dus aan mijn haar hoefde ik niets te doen) en liep de kamer in.
 
Inmiddels was de storing opgeheven, maar dat was niets meer dan symptoombestrijding.
Ik belde direct met Pelma.
 
De verkoper scheen het te druk te hebben (angsthaas) en dus kreeg ik voor de tigste keer iemand van de servicedienst.
Zij zijn mij ongetwijfeld zat. Maar ik ben hen elf dagen langer zat!!
 
Ik drukte mijn telefoon direct in de handen van de monteur.
"Leg het maar uit!!"
 
En dat deed hij.
Vervolgens sprak de Pelma-man mij met bedeesde stem toe.
Natuurlijk komt er iemand (de kranenman was hier toevallig drie dagen geleden al) om de sifon te verplaatsen en natuurlijk komen de eventuele monteurskosten voor rekening van Pelma. 
Ja, haal je de koekoek.
 
Hoe gaan ze ergernis en ongemak vergoeden?
****

Geen opmerkingen: