16 november, 2013

Zwarte Piet, Stille Nacht en de Herdertjes....

 
 
......ze mogen niet meer.
Als je maar ver genoeg doordenkt kun je misschien een overeenkomst vinden.
 
Maar ik wil dat het stopt, die bedilzucht.
Het maakt me woedend.
 
Heeft u beelden van de demonstratie in Amsterdam gezien? Allemaal "medelanders" die niets van een historische kinderfeest willen weten.
Aan de Nederlandse cultuur hebben ze lak.
 
Wanneer ik Le Pen en Wilders samen een vuist zie maken word ik daar bang van.
Aan de andere kant begrijp ik ook de toename van nationalistische gevoelens.
 
En nu heeft de katholieke kerk, u weet wel - de kerk die fortuinen van de armen heeft gestolen en wier "dienaren" niet van jongetjes konden/kunnen afblijven, de twee populairste kerstliederen uit het gezangenboek verbannen.
Volkomen geschift.
 
"Waarom ben je zo sacherijnig," vraagt echtgenoot.
'Daarom dus. Om dat gezeik.'
 
Altijd is Kortjakje ziek.
Dat kan toch niet, chronisch zieken?!
*********

Geen opmerkingen: