01 november, 2013

Airmiles

 
Het kaartje zit al zo'n twintig jaar in mijn portemonnee.
Ik kan mij de lancering nog heel goed herinneren. P. was toen directeur van De bank in Goes en we kregen heel veel miles dankzij alle bankproducten.
Het was een hype!
 
We tanken, sinds we privé rijden, niet meer bij Shell.
Vroeger reed P. er voor om. Alleen om airmiles te incasseren.
 
Toen we naar Friesland verhuisden kon ik mijn tienduizenden miles kwijt in de prachtige Airmiles winkel in Groningen.
Die winkels zijn er niet meer.
 
Gisteren kocht ik een fles jenever bij Gall&Gall. Ik legde mij pasje op de toonbank.
"Nee mevrouw, u krijgt alleen airmiles voor het huismerk. En dus niet voor Bokma."
'Oh.' Meer wist ik, teleurgesteld als ik was, niet uit te brengen.
"Bij Albert Heijn werkt dat ook zo, hoor! Alleen airmiles voor het huismerk."
'Oh.'
 
Nu ben ik met heel veel moeite op de site gekomen waar ik mijn schamele 8900 miles heb gespendeerd aan een pannenset.
 
Airmiles: het was leuk zolang het duurde.
*****

Geen opmerkingen: