12 november, 2013

Service

 
Echtgenoot was in Rotterdam om daar een verhuizing in goede banen te leiden. 
 
Gisteravond wilde ik de afwasmachine aanzetten.
Er ging een rood lichtje flikkeren.
Toen begon het eindeloze aan -en uitzetten. Handleiding erbij.
Maar het lichtje bleef flikkeren en ik kreeg de splinternieuwe afwasmachine niet aan de praat.
 
Gehandicapt als ik ben, met mijn geopereerde knie, bleef ik de hele nacht proberen mijn afwas schoon te krijgen.
Ik laadde tot twee keer toe de machine. Verzette de toevoer van de spoelglans en maakte de deur schoon.
Niets hielp.
 
Uiteindelijk stuurde ik om een uur of drie een mailtje naar Atag.
Niet de eerste, want we hadden al eerder problemen met overmatige condens.
 
Dat probleem hebben we (gedeeltelijk) zelf verholpen door een zwaarder programma te kiezen, maar eigenlijk is dat symptoombestrijding.
 
Enfin, de afwasmachine hield me tot 5 uur wakker.
Zeer bevordelijk voor mijn herstel.
 
Vanmorgen reageerde Atag: 25 november komt er een monteur.
25 november??
 
Ik ben de keukenleverancier gaan bellen.
"Haal hem eens 15 minuten van de stroom af."
Dat advies volgde ik op. Helaas, het lamp bleef flikkeren.
 
Daarna kreeg ik de man niet meer te pakken...........tot 14 uur.
'Ik accepteer dit echt niet. Nieuwe machine met al deze kuren. Zet alstublieft een nieuwe vaatwasser neer, dit is er een met kinderziekten.'
Die laatste opmerking negeerde hij. "Ik zal Atag bellen en vragen of ze de datum kunnen vervroegen."
 
Atag belde kort daarop.
In plaats van 25 november zou de monteur nu op de 21ste komen.
Tevreden was ik geenszins, dus belde ik de serviceman van Pelma weer.
Dat hij moe van mij werd kon ik aan zijn stem horen.
Hij zou nog één keer contact opnemen met Atag.
 
Eind van het liedje: zodra er een plaatsje vrijkomt vóór 21 november is die voor u.
 
Nou, dan weet je het wel.
 
Er staat ook nog een order van twee vervangende kranen bij Pelma/Ardi.
 
Ik heb de afwas uit de machine gehaald en ben alles met de hand gaan afwassen, staande op de geopereerd been. Een afwas van twee dagen laat zich niet makkelijk schoon krijgen.
 
Pelma/Ardi: het zijn prachtige winkels - met uitstekende verkopers.
Maar daarna verloopt het allemaal niet meer zo vlekkeloos.
*****

Geen opmerkingen: