05 november, 2013

Onhandig

 
Een knie en verhuisdozen.............wat is de link?
Wel: de knie is kapot gesjouwd -en verhuisd.
 
 
Zaterdag 26 oktober stond ik op met een rechterknie die op slot zat.
Ik herkende het meteen (linkerknie is 5 jaar geleden geopereerd) en had na één dag strompelen mijn diagnose gesteld: kapotte meniscus.
 
>>Verdomme: juist nu.
Ja...nu juist. Gevolg van sjouwen, tillen, slepen.......alles wat bij het inrichten van een nieuw huis hoort.
Ze noemen dat overbelasting.
 
Verdomme: juist nu.
Ja...nu juist. Omdat het appartement in Rotterdam bij lange na nog niet leeg is.
Er moeten nog restanten naar Brouw. P. rijdt voortdurend op en neer.
 
Er staan nog dertig dozen, die gevuld moeten worden, -en meubilair klaar voor de opslag.
Die verhuizing naar de opslag gaat aanstaande dinsdag gebeuren en wordt gelukkig door een verhuisbedrijf gedaan.<<
 
Enfin, ik hobbelde dat weekend door en belde maandagochtend 28 oktober meteen de poli orthopedie in het Ikazia.
Geweldig! Ik kon een week later (= vandaag) terecht.
 
Maar tijd om naar de huisarts te gaan had ik niet. Geen probleem: hij schreef direct een verwijzing.
 
Na het onderzoek was de conclusie van de orthopeed heel stellig: scheur in de meniscus.
 
Er werd een foto gemaakt om te zien of mijn botten nog goed zijn: en dat zijn ze.
 
Hoe nu verder?
 
Morgen naar de anestesist en als die akkoord gaat..........vrijdag opereren.
 
Kordaat handelen kan het Ikazia ziekenhuis.
 
Nu weer dozen vullen!
****

Geen opmerkingen: