22 mei, 2014

Gestemd

 
We wilden eigenlijk op de Oudedijk gaan stemmen, maar toevallig reden we langs de RK-kerk op de Oostzeedijk en zagen een bordje "stembureau."
 
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik moest wachten.
 
Nu wel.
Achter één mijnheer - een echte Kralinger van 70+.
Zijn inschrijving werd letterlijk onder het licht gehouden.
 
Achter de tafel zaten drie "belangrijke mensen."
Op een stoel tegen de muur zat een controlleur.
 
Ook de stempas en stemkaart van P. werden onder het licht gehouden.
Daarna kwam ik.
 
Toen was er even paniek.
Drie stemmen gilden P. terug. "U heeft twee stembiljetten gekregen."
 
P. kwam, geheel onwetend het hokje uit.
"Ik dacht dat ik misschien twee keer moest stemmen."
 
Nou, en toen heb ik een selfie gemaakt, die mislukt is.
Ik kan namelijk geen selfies maken.
 
Stemmen kan ik wel.
 

Geen opmerkingen: