07 mei, 2014

Weer een gevalletje klantenservice

 
 
Dat lichtje rechts mag niet branden.
 
P. in paniek.
Ik geïrriteerd.
We hebben een permanente magnetische ontkalker op de kraan laten zetten, zoals geadviseerd toen we de koelkast kochten. 
 
Het is zondag.
BCC, waar we deze dure Amerikaanse ijskast kochten is open.
 
We rijden naar Middelburg.
Met de nota.
 
Verkoopster reageert geïrriteerd.
Typisch een geval van: "kopen en daarna niet zeiken, want ik heb geen verstand van die ijskasten."
 
Ze geeft een advies waar we - eenmaal thuis en onder de ijskast gekropen - geen moer aan hebben.
 
Ik ga online en vul op de site van LG een vragenformulier in.
Er staat bij dat ik me - wil ik zeker van antwoord zijn - het beste kan registreren. Dat wil -en doe ik niet.
 
filter licht op.
wij zijn naar de bcc winkel geweest.
er zit geen filter in de koelkast en we hebben een magnetische kalkfilter op de kraan.
ik ben op mijn buik gaan liggen (64 jaar oud) om het roostertje eraf te halen en het filtertje onder de koelkast schoon te maken, zoals ze in de winkel zeiden.
werk voor niets. filter was schoon. hoe krijg ik dat filter lichtje uit?!
 
Maandag:
Geen reactie van LG en dus besluit ik de klantenservice te bellen.
 
Ik krijg een twijfelaar aan de telefoon.
Hij twijfelt bij alles. Herhaalt iedere zin die ik zeg en snapt er duidelijk niets van.
 
"Ik bel u terug."
 
Hij belt tot drie keer toe terug.
We zijn er de hele middag mee bezig.
P. duwt drie keer de loodzware ijskast van zijn plaats.
 
We volgen braaf de tot niets leidende instructies op van de twijfelaar.
 
Uiteindelijk:
"Ik stuur een service monteur."
 
Hoera!!
 
Na tien minuten belt hij weer:
"Sorry, maar voor dit geval mag ik geen service monteur sturen."
 
Ik ontplof.
 
'Dan negeren we het lichtje gewoon.'
 
"Uhhh, nou dat zou ik niet doen als ik u was. Bestelt u nou maar een nieuwe filter ad €31,-"
(dat komt op €62,- per jaar)
 
Ik ga thee zetten en check mijn e-mails.
 
Nee maar!!
 
Hartelijk dank voor uw email. Excuses dat het filter licht aanstaat van uw LG GS3159AEEV koelkast.
Het filter lampje gaat om de 6 maanden branden. Om het filter lampje uit te zetten is het advies om de filter knop voor 3 tot 5 seconden ingedrukt te houden. Het filter lampje gaat dan uit.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.
 
Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux
 
Mooi!
Probleem opgelost. In een handomdraai.
 
Bij de slotzin moest ik een paar keer slikken.
 
Bent u tevreden over het antwoord? Deel uw mening onderaan deze email.
*******

Geen opmerkingen: