14 mei, 2014

Het zit mee, het zit tegen

 
De aanhouder heeft, na een jaar geduld betracht te hebben, uiteindelijk toch gewonnen.
Het flatje aan de Maas is vanaf volgende week echt van ons.
 
Gisteren ben ik druk bezig geweest alles op de rails te zetten.
Eneco, Evides, KPN (uren aan de telefoon)..............
Ach, als u ooit verhuisd bent dan kent u de rompslomp.
 
Schoondochter vroeg: "El, hoeveelste verhuizing is dit nu?"
Ik kon haar zo snel geen antwoord geven.
Maar goh, wat is er veel veranderd sinds 1977, toen we voor eerst een echte verhuizing moesten regelen en alles via de post ging.
Later, in de jaren '80 en '90, deden we veel per fax.
 
Maar nu gaat alles via internet.
Of dat allemaal veilig is wil ik niet weten.
 
Op moederdag ging er toch iets mis.
Ik had een klein "handwasje" in de nieuwe machine gedaan. Zoals altijd gingen de bh's in het daarvoor bestemde zakje - uit veiligheid.
 
Toen ik de wasmachine wilde openen rook ik een rubberlucht.
En zie.....
 
 
Vandaag kwam de Siemens monteur.
Pure pech.
Valt niet te verhalen op de garantie, noch op de inboedelverzekering.
Schade: €170,- reparatiekosten + een bh van €89,- in de vuilnisbak
 
Nog even over KPN, waar ik alweer helemaal klaar mee ben.
Het aanvragen online van een pakket leek vlot te gaan. Er werd een installatie-datum opgegeven: 3 juni.
Maar op de laatste pagina - ik was bijna klaar - stond daar ineens 10 juni.
 
Hup, bellen.
Kreeg ik iemand die meteen lachend zei dat hij daar niets aan kon doen.
 
Hij verbond me door met de klantenservice.
Daar kreeg ik een heel welwillende mevrouw, M. (ja, ik noteer altijd namen) te spreken. De aanvrage werd nu telefonisch gedaan.
M. gaf toe dat ook haar PC verschillende data aangaf, maar ze kwam met goed nieuws.
'De installateur kan 31 mei komen!'
 
"Mevrouw, 31 mei is een zaterdag."
'Owww, uhh ja. Nou dan 30 mei dan.'
 
'U krijgt in eerste instantie, per direct, een bevestigingsmail voor 5 juni.
Daarna schuif ik de datum naar voren en e-mail u morgen - vandaag dus! - een nieuwe datum. 
30 mei!!'
 
U voelt 'm al.
Die tweede e-mail is nog niet binnen.
 
Wordt vervolgd door staartje.
*****

Geen opmerkingen: