12 mei, 2014

Stemmen

 
Ook ik - euroscepticus since day one - ga stemmen.
 
Dat recht is me met de paplepel ingegoten.
Op 4 en 5 mei hebben we stilgestaan bij het feit dat we mogen stemmen. Ik zie het dan ook als mijn democratische plicht.
 
Op wie ik moet/wil/ga stemmen weet ik nog niet, maar dat mijn keuze totaal anders uitvalt dan bij de Tweede Kamerverkiezingen is evident.
Trouwens: dat geldt sinds 2001 ook voor mijn "gemeentelijke" stem.
 
Nu deed er een klein probleem op: ik wil niet stemmen in de gemeente waar ik sta ingeschreven.
 
"Dan moeten we naar het gemeentehuis," bedacht P.
'Nee, schat. Dat moet online te regelen zijn.'
 
Inderdaad!!
 
Je kunt het heel eenvoudig een kiezerspas, waarmee je in alle stemlokalen terecht kunt, aanvragen.
Vandaag vielen ze op onze Zeeuwse deurmat.
 
Nu nog een partij vinden.
*****

Geen opmerkingen: