Nee, deze foto haalde ik niet van Tripadvisor of Booking.com.
Ik schoot het plaatje zelf in Hoylake.
Zo schiet ik steeds meer plaatjes zelf, o.a. eerder deze maand van een smerige wc in een duur hotel - Nanny Brow genaamd.
Naar aanleiding van mijn review (ik had het hotel bij booking.com gereserveerd) kwam er een actieve correspondentie op gang in het Engels en Nederlands met verschillende medewerkers van Booking.com. Dat werkte dus niet.
Ook bleek dat de hotelier al contact had opgenomen voordat ik mijn kritiek had gespuid.
Dat zei mij genoeg.
Er kwamen excuses van Booking.com.
De "genereuze" tegemoetkoming van €20,- heb ik vriendelijk afgeslagen. Ik wilde dat mijn review geplaatst werd. Niets meer en niets minder.
Nee, dus!!
Eerder meldde ik al vluchtig dat ik mijn bedenkingen heb bij sites als Tripadvisor, Iens en Booking.com.
Leuk in het begin, maar al snel krijg je het gevoel dat er alleen positieve reacties geplaatst worden.
100% tevredenheid. Perfecter dan perfect.
Wel, ik fotografeerde regelmatig het tegendeel. Beelden vormen een beter bewijs dan woorden.
Van Iens werd al snel gezegd dat bevriende gasten met grote regelmaat lovende reacties plaatsten.
Bewijzen is moeilijk, maar manipulatie is op internet, met fake namen en verschillende wachtwoorden, makkelijk.
Laat ik zeggen dat ervaringen persoonlijk zijn.
Mijn wensen zijn niet de wensen van anderen.
Mijn eisen zijn niet de eisen van anderen.
Mijn smaak is niet de smaak van anderen.
Zo zouden de kamers in Aysgarth Falls te warm zijn, volgens een gast. Wij waren er in de warmste zomer sinds jaren en hadden geen greintje last.
Conclusie: boeken via een booking site deed ik al minder en doe ik nu helemaal niet meer.
Ik neem direct contact op met het hotel.
Zij moeten namelijk 10% afdragen aan booking.com en zijn - zo is mijn ervaring - altijd bereid om een betere prijs te vragen.
Dus binnenkort wordt mij de Genius Award, waar ik het voordeel nog nooit van ervaren heb, afgenomen.
Maar daar slaap ik niet minder om.
*****
Geen opmerkingen:
Een reactie posten