09 augustus, 2014

Ze heb weer wat

 
 
Wat me momenteel bezighoudt?
Mijn gezondheid.
Of liever gezegd de problemen met mijn gezondheid.
 
U kent die uitdrukking van die wagen?
Nou ja - bij mij piept en kraakt momenteel van alles.
 
Iedere jaar komt er één vervelende aandoening terug: BPPD
 
Wat is het?
Benigne betekent ‘goedaardig/ongevaarlijk’ en paroxysmaal staat voor ‘ïn aanvallen optredend’. Patiënten met BPPD hebben dus klachten van een in aanvallen optredende, positieafhankelijke (= houdingsafhankelijke), goedaardige duizeligheid. BPPD komt vaak voor en is over het algemeen goed te behandelen.
 
Gelukkig is het geen Ménière, maar echt prettig is het niet. Vooral niet in bed.
 
Steentjes in mijn oor zijn de weg kwijt. Ze moeten door middel van oefeningen hun plaats weer vinden.
 
Ik hoef er niet mee naar de dokter, want die heeft het jaren geleden al vastgesteld.
Opvallend is, maar ik wil er zeker geen conclusie aan verbinden, dat BPPD in mijn geval is opgetreden na een vlieg -en bootreis.
 
Goed, ik schud wat heen en weer en hoop dat de steentjes op een gegeven ogenblik goed vallen.
Dan zal ik me ook een stuk zekerder voelen.
******

Geen opmerkingen: