08 augustus, 2014

Wisseldag

 
Bewolkt, zo nu en dan een spat: ideaal weer voor winkelen in Goes.
Vriend P. is 65 jaar geworden en dus moet er een cadeau gekocht worden.
 
In Goes is het kermis, maar zeker geen kermis.
De halve stad is afgezet. Maar mensen....................ho maar.
Jammer zou je zeggen. Het is er de perfecte dag voor.
 
Wisseldag, denk ik.
Er komt nog een enorme stroom Zeeland binnen. Bij Albert Heijn kunnen ze het niet bijhouden.
 
Dat het niet druk is in Goes vinden wij niet erg.
 
Wat ik wel erg vind: banketbakkerij Van Opdorp is weg.
"Failliet," zegt de kaasboer.
 
Goede tijden vliegen door mijn hoofd.
Zo mocht ik achterin de bakkerij een paar kilo marsepein kopen, waarvan een deel meeging naar mijn oom in Amerika.
Jammer, want bij Van Opdorp was het lekkerbekken. Nergens kocht ik zulke heerlijke Goesenaartjes.
 
Ik trek geld uit de muur.
Ooit was dit de trots van P. Zijn kantoor.
Zijn prachtige, nieuwe kantoor - in 1997 geopend door Rijkman Groenink.
Ooit zegt het het al - de Bank is verhuisd.
 
>>>Onze kinderen houden ons, gedurende de hele dag, op de hoogte van hun rit naar Orta, Italia.
Ze weten mij jaloers te maken, maar bezorgdheid heeft de overhand.
Zoonlief heeft nauwelijks geslapen.
Reisefieber. Iets waar zijn moeder ook aan lijdt.
 
Ze hebben niet gewacht tot het geplande tijdstip van vertrek. Heel verstandig!! Woelen heeft geen zin.
Hopelijk zitten ze nu heerlijk op een terras aan het meer te genieten van wijn, antipasti en het weergaloze uitzicht.
 
Weer nemen goede tijden bezit van mijn hoofd.
 
Orta!
Waar ik met mijn familie begin jaren zestig kampeerde. Bij `Madame Potza.`
Waar ik met P. en zoonlief in 1994 (na papa's overlijden en dus nu 20 jaar geleden) toevallig belandde en waar zoete herinneringen vermengd met verdriet boven kwamen drijven.
 
Wij zijn er al lange tijd niet meer geweest, maar zoonlief wel - met zijn vrouw.
Drie generaties Orta - dat noem ik toch wel bijzonder.<<<
 
De Zeelandbrug is dicht.
Op wisseldag??
Ja, op wisseldag.
 
Dan moet er een ongeluk zijn gebeurd.
 
 
We rijden om. Over Neeltje Jans.
 
Daar is het pas echt kermis!
 
 

Geen opmerkingen: