31 augustus, 2014

Liefhebbers

 
De single malt die wij het liefst drinken was in de aanbieding bij Gall&Gall.
€7,- korting - dat scheelt toch een slok op een borrel nietwaar?!
 
Wat mij deze zomer in Engeland werd verteld klopt:
Nederlanders zijn whiskey/scotch drinkers.
 
Daar keek ik van op, maar een barkeeper putte uit zijn jarenlange ervaring:
"The Dutch are scotch drinkers. They know exactly what's good."
 
Nu moet ik zeggen dat er bij een aantal Gall&Gall winkels een waanzinnig groot assortiment staat.
 
Zo heeft de slijter in Zierikzee (een kleine winkel) een hele stelling gereserveerd voor whiskey, scotch en single malt.
En dat is niet alleen vanwege zijn eigen interesse voor het heerlijke Schotse product.
"Er is steeds meer vraag naar," verzekerde hij mij.
 
Bij slijter in Burgh stonden drie klanten met respectievelijk Johnny Walker, Famous Grouse en Bell's voor mij bij de kassa.
Achter mij hield een mevrouw een fles Ballantine's als een baby in haar armen.
Ik voelde mij omgeven door goed gezelschap.
 
En bij de supermarkt slijter in Scharendijke, of all places, rekende een mijnheer een fles Jameson af.
 
Need I say more?
Ja......
cheers!
*****

2 opmerkingen:

Unknown zei

Voor de volgende aanschaf..... altijd erg goede prijzen, en een enorme collectie: www.drankdozijn.nl

Betrouwbare zaak, en vanaf 12 flessen is de verzending ook nog eens gratis. Eventueel eenvoudig op te vullen met goedkope flessen zoals tonic.

Jacqueline zei

Wat een leuke hond hebben jullie, veel plezier er mee !

Mijn man drinkt zo lang als wij getrouwd zijn [58 jr.]whiskey, het is een zuivere drank. Een lid van het Eng.Parlement heeft ooit eens gezegd het zou in het ziekenfonds moeten zitten !
Grs. Jacqueline.