14 augustus, 2014

Ins en outs

 
 
Gisteren ben ik voor de tweede keer de keuken te lijf gegaan.
Er heeft hier jarenlang iemand gewoond die geen afzuigkap gebruikte, noch naar behoren schoonmaakte.
 
Ook nu is het plamuurmes mijn hulp in de strijd met de opgedroogde vetklodders.
Vetklodders bedekt met een laag stof.
 
De kastjes waren gisteren weer schoon, al ben ik nog steeds niet blij. Ze zijn opnieuw ingericht.
 
Vandaag ging ik dat vreselijke systeem plafond te lijf met Jif, amonia en een schuursponsje.
Alles verschoof en verbleekte.
"Je hebt de verf eraf gepoetst," zei de beste stuurman vanuit zijn comfortabele fauteuil.
 
 
Blijer werd ik van dit stukje in de Havenloods.
Rotterdammers, maak gebruik van dit mooie Zeeuwse gebaar. Het is een prachtig museum!
 
 
Vanmiddag brachten we het klokje dat thuis niet meer tikt naar Schoonhoven.
Ook zo'n leuk Hollandsch stadje.

Geen opmerkingen: