10 mei, 2006

Blind date.

Vandaag ontmoet ik een familielid, die ik alleen van naam en de verhalen ken.

Sinds ik, nu bijna 2 jaar geleden, aan mijn boek begon is er een wereld voor mij opengegaan. De menopauze of midlifecrisis of overgang of hoe je het ook wilt noemen, bevalt mij tot nu toe uitstekend. Vrienden zeggen dat ik veranderd ben. Ja, ik voel mij beter dan ooit tevoren. Dit boek is iets van mijzelf. Dat het mijn leven zo`n totale ommekeer zou geven, had ik niet kunnen bevroeden toen ik eraan begon. Ik voel mij herboren en dat voelt goed, heel goed. Zonder de steun van Peter en Jacob kan ik dit niet doen. Hun support is onontbeerlijk.

Voor mijn boek moet ik veel research doen. Ongegeneerd duik ik overal in, ga ik op iedereen en alles af. Daarbij ontmoet ik zoveel nieuwe mensen, ontrafel ik geheimen en bevind ik mij telkens weer in nieuwe situaties. Tot nu toe ben ik nog niet teleurgesteld, integendeel zelfs. Mensen zijn bereid mij te helpen, stimuleren mij en geven mij hun vertrouwen. Zij zijn een verrijking voor mijn leven.

En vandaag dus die ontmoeting. Ik kijk ernaar uit, ben enigszins gespannen en moet eigenlijk naar bed maar kan toch niet slapen. Het is dat gevoel dat ik vroeger had op de dag voor mijn verjaardag.

Dat ik op mijn leeftijd nog zo`n geweldige toegift krijg!!


Geen opmerkingen: