06 mei, 2006

Zeeland is wakker.


Op donderdag verruil ik ons luxe Kralingse appartement voor het kotje in Den Osse (bij Brouwershaven). De combinatie van stad en buiten is ideaal.
In het gunstigste geval zijn wij in een uurtje op de plaats van bestemming.
Het is meivakantie.
Schouwen Duiveland is weer volgestroomd.
De vakantieparken zitten vol. De huisjes zijn tijdens het paasweekend in gebruik genomen.
Hier en daar staat het grof vuil huizenhoog. Honden lichten hun poot er graag tegen op.
Er is nieuw gestoffeerd en/of gemeubileerd , de huisjes zijn opgefrist.
De huurders mogen in geen geval reden tot klagen hebben.
Op de (mini) campings staan ze weer keurig gerangschikt in hun straatjes. Ieder bij zijn eigen stroomblok zodat ze 'Dancing with the stars' niet hoeven te missen.
Gezelligheid ten top.
Gisteravond was het openingsfeest van de duikersvereniging. Wij dreunden tot ver na middernacht mee. De bovenstaande foto is door een duiker gemaakt in de buurt van de Brouwerdam.
Ja, het seizoen is voor iedereen en alles begonnen. Wat er nog in de winterstalling stond, is er nu zeker uit.
Op het Grevelingenmeer krioelt het van de boten.
De terrassen, strandtenten en andere horecagelegenheden doen goede zaken.
's Avonds bereikt ons de lucht van verbrand vlees.
"Staat er iets aan te branden?", vraagt mijn wederhelft op verwijtende toon. Hij begint aanstellerig te hoesten.
Even slaat de twijfel bij mij toe. Ik check voor de zekerheid het fornuis.
"Nee, hoor het is ergens anders", antwoord ik voldaan.
"Zal ik dan ook maar de BBQ aanzetten?", vraag ik vervolgens.
Hij knikt goedkeurend. Liever onze eigen rook dan van een ander .
Het apparaat wordt uit het schuurtje gehaald en grondig schoongemaakt.
Ook voor ons is het seizoen begonnen.

Geen opmerkingen: