21 mei, 2006

Dip en tip.

Ik zit in een creatieve dip. Het ontbreekt mij aan inspiratie.
Op het WK contract is massaal enthousiast gereageerd. Het enorme aantal reacties zet mijn inbox op tilt.
Hanneke Groenteman heeft er ook dankbaar gebruik van gemaakt en plaatste het, vlak voor haar vakantie, op de cha, cha,cha-site.
Theodor Holman mailde mij dat ik het een krant moet toesturen.
Hoe kan ik zo'n succes overtreffen?
Het contract hangt in menig keuken aan de koelkast vastgeklemd door een oranje magneetje.
Mannen trachten hun vrouw te laten tekenen en de echtgenotes peinzen zich suf over hun tegenoffensief.
Dames, ik heb wel wat strategische tips, hoor.
"Jij je sixpack en chips, ik een Vuitton-tas en we praten nergens meer over".
"I won't be in your way, ik ga wel stappen met vriendinnen. Parijs, Londen, Brussel, aan de hand van de creditcardoverzichten zie je wel waar ik ben geweest. Je zult van mij geen last hebben, schat".
Wat zo'n contract wel niet bij mensen losmaakt.

Maar.................. ik moet blijkbaar nog aan enkele "onwetenden" iets uitleggen.
Ik put, voor mijn columns, uit het nieuws. Het verhaal over moederkoek was een hot item.
AMSTERDAM - 3FM-dj Giel Beelen gaat woensdag moederkoekhappen. Dat maakte hij maandagochtend in zijn radioprogramma bekend. Volgens de dj gaat hiermee een "langgekoesterde wens" in vervulling, zo schrijft De Telegraaf.
Die gekke sprinkhanenkok Pierre Windt had er een culinair hoogstandje van gemaakt en Giel at het op. Zulk nieuws komt mij goed van pas.
Vrees niet, Peter zit nog heelhuids naast mij. Ik reis op 8 juni voor 4 weken af naar Key West, maar dat weet hij nog niet.

Geen opmerkingen: