06 september, 2006

Malaise

Zal je altijd zien.
Een week voor vertrek wordt mijn lieftallige echtgenoot ziek en met zijn ingewikkelde leukocytenhuishouding kan dat wel eens lang gaan duren.
Het komt mij dus heel slecht uit: de reis voorbereiden, een zieke man (is ie op tijd reisfit?) en dan nog de vrees dat ik het zelf ook zal krijgen.
We slapen al gescheiden en ik gedraag me alsof ik aan smetvrees lijd.
Onze huisarts is met vakantie, maar ja.........wat had die eraan gedaan? De oncoloog heb ik daarom vanmorgen even gebeld, just for my own peace of mind.
Er is geen koortsfactor, alleen groene klodders en een algehele malaise in het lijf.
Als ik ziek ben heeft niemand last van mij, want ze mogen dan niet eens mijn kamer in. Ik besta dan niet voor de buitenwereld.
Maar bij mannen is het anders. Ja, ik durf hierbij te generaliseren omdat ik in deze bijval van vele echtgenotes krijg. Mannen willen juist zoveel mogelijk aandacht en worden ineens heel klein en afhankelijk. Een griepje maakt mannen tot vervelende wezens.
" El, morgen is het over, hè ? ".
" Ja schat, als je maar even een stoot paracetamol neemt ".
" Nee, dat helpt niet, ik wil hot coldrex ".
" Je moet gewoon even een stoot van 1000 mg. nemen schat, is hetzelfde als hot coldrex maar makkelijker in te nemen.".
P. denkt dat het citroensmaakje van het hete drankje hem beter maakt.
" Ik kan best naar kantoor hè ? ".
" Lijkt me in jouw geval niet verstandig, je mag best wel weer eens ziek zijn ".
" Ze kunnen niet zonder me ".
" Sure, whatever schat ".

En zo gaat het vraag en antwoordspelletje nog eindeloos door, zo nu en dan verstoord door een, diep uit de longen opgehaalde, rochel of een schrapend keelgeluid.
Maar het ergste is het eindeloos " wat ben je aan het doen?, wat doe je?, waar ga je naar toe?, wie had je aan de telefoon? "

Dus ben ik niet echt blij met deze situatie.
Tijd om mijn uroloog te bellen over de uitslag: een vermeende blaasontsteking blijkt ook een echte te zijn. Bacterieën in de kweek gevonden. Tussen het plassen door zie ik nog kans boodschappen te doen en de boel te organiseren.
Overal zwerven memootjes en krabbels.
Gaat lekker zo!
De goedgevulde tas met medicijnen wordt aangevuld met de (nodige) kuurtjes: Augmentin, Klacid en Noroxin.
We zijn op alles voorbereid.

Geen opmerkingen: