28 september, 2006

Mens, dier en gras

In Rotterdam is de boel aan kant en lijkt de vakantie alweer maanden achter ons te liggen. Tijd om de schade in Brouw op te nemen. Vanmiddag zijn Scooby en ik naar Zeeland vertrokken, o.a. om mijn auto bij de garage af te leveren voor een beurt en de jaarlijkse APK-keuring. Ik blijf de ondernemers van Zierikzee een warm hart toedragen, we hebben vier heerlijke jaren in het prachtige stadje gewoond ('83-'87). Heel gul werd mij een vervangende auto aangeboden.
Ik moest even slikken toen ik voor het tuinhek stond. Wat een ravage! Waar te beginnen?
Door de droogte van de afgelopen weken kon ik de bloembakken direct legen, er was geen redden meer aan. Vervolgens ben ik meteen, zonder nadenken, het gras gaan maaien. Meerdere keren sloeg de machine af omdat hij het gewoon niet kon verhapstukken. Ik was in een uur rond.
Deze zomer was ik (gewilde prooi voor ieder bloeddorstig insect) nog niet gestoken. Tijdens mijn rondje door de tuin werd ik regelrecht aangevallen door horden muggen die zich in de struiken schuil hielden en mijn bloed letterlijk wel konden drinken. Ik sloeg er één op mijn arm dood, waarbij mijn eigen rode levensvocht op mijn arm achterbleef.
In ieder geval hoeft mijn, nog steeds gammele, mannetje zich één zware inspanning niet te getroosten. De lange, warme douche was een weldaad voor mijn vermoeide, warme lijf.

Vanavond ben ik weer gaan experimenteren met mijn nieuwe fototoestel. Mijn proefkonijn/model was Scooby, die het in het begin nog wel interessant vond en spontaan poseerde zoals op de bovenste foto te zien is.
Op de onderste foto toont ze duidelijk er geen zin meer in te hebben en ergert ze zich aan mijn geroep en gesmeek in de lens te kijken.

Geen opmerkingen: