30 september, 2006

Zaterdag

Wij gaan mee in de wekelijkse
zaterdagactiviteiten van de doorsnee Nederlander..................d.w.z. deze zaterdag.
Ik heb uitgeslapen terwijl P. zijn auto door de wasstraat reed en vervolgens zijn herstellende moeder in Middelburg bezocht.
We dronken samen koffie in het zonnetje, waarna ik naar Zierikzee reed om mijn goedgekeurde auto op te halen. Donderdagmiddag gebracht, zaterdagochtend gehaald, kassa ping.
Er moesten nl. nieuwe banden onder, maar aangezien ik supervelgen heb ontstond er een probleem dat wel eens in de papieren zou kunnen gaan lopen. Die dure velgen zijn beveiligd met sloten waar ik geen sleutel van heb of die op een voor mij onbekende plaats ligt.
De garage belde me daar dus gisteren over. Wat te doen?
Dan maar met fors geweld ze eraf halen, banden vernieuwen en de velgen van een nieuw slot voorzien. Die dingen schijnen behoorlijk kostbaar en nogal gewild te zijn.
Nou ja, alleen het verwijderen van die bandensieraden heeft een uur gekost en daarom vrees ik nu dat ik een uit de klauwen gelopen rekening krijg.
De baas van de garage wist niets van dit voorval af (hij doet de verkoop) en begroette mij vanmorgen allerhartelijkst met: "Is die groene 206 van U, mevrouw Frima? Leuk karretje... sterke motor, mooie banden......".
Ik dacht even dat hij mij in de maling nam, maar mijn slechte gedachten werden al snel ontzenuwd. Daarna heb ook ik mijn auto door de wasstraat gereden.
Mijn boodschappen kon ik niet in een rap tempo doen aangezien er in Zierikzee verschillende fanfarekorpsen het verkeer lam legden, weliswaar met vrolijke tonen.

Ik heb een echt zaterdaggevoel met twee gepoetste auto' s voor de deur, een gemaaid grasveld, een opgeruimd schuurtje en een kub opgestapeld hout (wintervoorraad) voor de open haard. Morgen naar de Kuip en als Feijenoord dan ook nog wint is mijn weekend volmaakt.
De zon schijnt!

Geen opmerkingen: