15 juli, 2008

1950 - 2008


Mijn verwoede pogingen om (schokkend - opzienbarend) nieuws van 15 juli 1950 te vinden zijn mislukt. De Koreaanse Oorlog daargelaten.

Voor de tien miljoen Nederlanders was het vakantie. Een warme zomer, dus de loomheid had toegeslagen.

Toch geschiedde er op 15 juli 1950 in een Zeeuws(ch) dorp aan de Noordzeekust (ra ra??) een wereldwonder.
P. - zoals ik hem op deze site altijd liefkozend noem - zag het levenslicht. Gebaard door zijn moeder, gehaald door zijn vader - de dokter.

DIKKE





SCHAT

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Ellen,

Volgens mij is dit het dorp Zoutelande op Walcheren. Hier heb ik in mijn jeugd met de hele familie héél wat zomers doorgebracht. Ik heb er vele goede herinneringen aan.

Alsnog gefeliciteerd, P!

Ellen ten Bruggencate zei

Bingo!!!