24 juli, 2008

Bloggers

Ook Hoeiboei - het politiek/literaire webforum - is terug bij af.
Nadat webmaster Annelies (ze reageerde wel eens op en leende wel eens van Vertelsels) werd gesommeerd zich bij de politie te melden - wat ze volgens mij niet heeft gedaan - is haar site geslachtofferd.

Ik heb het niet helemaal gevolgd, kom ook nauwelijks meer op Hoeiboei en lees op andere sites over de geplaagde webmaster. IP-adres geblokkeerd, censuur, beschuldigingen over en weer met naam en toenaam en gedoe met Weblog.nl. Maar vervolgens verscheen er een bericht dat de site zelf in de fout was gegaan.

Enfin Hoeiboei is nu een blog zoals deze, waarop gereageerd kan worden zoals hier. Triest dat vrijwel alle berichten verwijderd worden of anoniem zijn.
De teloorgang van een weblog dat werd genomineerd voor de Beste Nederlandse Weblog 2007 of is dit een tijdelijk terugval?
In ieder geval heeft het - net als de affaire Nekschot - een slechte uitwerking op de vrijheid van meningsuiting.

Ik hou het maar bij mijn simpele Blogje, waar ik zelf aan knutsel. Zo ook vandaag.
Het heeft een paar uur geduurd maar toen kreeg ik het toch voor elkaar. Een diavoorstelling.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Geen opmerkingen: