17 juli, 2008

België

Het land valt uiteen. Vlamingen en Walen kunnen elkaar niet vinden. Premier Yves Leterme geeft zijn portie aan koning Albert. Maar koning Albert heeft vooralsnog geen trek in het portie van Leterme. Het is een continue politieke crisis bij onze zuiderburen.

Guy Verhofstad heeft zich voor langere tijd onder een Toscaanse olijfboom teruggetrokken en lijkt zich (nog niet) in het schijnbaar onoplosbare conflict te mengen.

Het is me wat met den Belgen.

Bankverzekeraar FORTIS (ja sorry, ik kan er geen genoeg van krijgen - het zit me nog steeds heel hoog) vertilde zich aan ABNAmro en kan maar geen rechte rug maken.
Ik gooi er maar eens wat beeldspraken tegenaan, want mijn woordenschat raakt in deze zolangzamerhand uitgeput.

Behalve de kredietcrisis hebben de V.S. deze week een andere klap te verduren gehad.

Pride & Joy Budweiser is verkocht.
Aan?????
Juist ja, aan het Belgische Stella Artois.

Ja, weer den Belgen.

Amerika lijdt gezichtsverlies.
Die idiote president, die ruzieënde presidentskandidaten, een Vietnam in het Midden Oosten en banken wier overlevingskansen door een hopeloze miljoeneninjectie van de overheid gerekt worden. Om maar eens wat te noemen.
Maar de financiële malaise wordt er alleen maar erger op.

Het voorheen trotse Amerika is nu ook dat stoere biermerk kwijt. Budweiser en de V.S. leken onafscheidelijk.

Je bestelt geen bier. Je bestelt een Bud.
Een Bud een pintje noemen?? Geen denken an.

"A Bud for a Stud", was mijn credo.

Bud stond voor kerels met kloten.

Manneke Pis heeft maar een heel klein pikkie.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Bud stoer? Hahaha, laat me niet lachen, het is zo ongeveer het slapste bocht dat er bestaat. Naar mijn mening de kwalificatie 'bier' niet waardig. Geef mij maar een pintje Stella!

Ellen ten Bruggencate zei

Nee, Amerikaans bier is niet bijzonder lekker. Maar daar denken de Amerikanen heel anders over. En vanuit hun oogpunt heb ik geschreven.
Ik drink het liefst Jupiler.

Anoniem zei

Ok, dan zijn we het eens .... er zijn trouwens aan de Westkust (waar ik heb gewoond) wel veel zogenaamde microbreweries die lekkere biertjes maken .... maar Bud, Miller, Coors etc. .... jakkie ....

Groeten uit Cambridge

Ellen ten Bruggencate zei

Wanneer wij in de V.S. zijn en ik wil eens een biertje, dan drink ik Michelob Lager of Ultra. Ik vind al die Lights/Lites niet om te drinken.

Wat drink jij in Engeland? Is er eigenlijk Engelse Lager?

Anoniem zei

Ik weet eerlijk gezegd niet of er Engelse lager is .... Als ik in de pub bier drink is dat meestal Stella (!) of Hoegaarden, maar ik ben niet zo'n grote bierdrinker .... ik drink vaker wijn, cider of gin-tonic.

Groeten uit Cambridge

Ellen ten Bruggencate zei

Datzelfde geldt voor mij. Bier is een dorstlesser en ik drink het bij pittig oosters eten.