30 juli, 2008

Zoekmachine

Je komt op Vertelsels
- omdat je een vaste lezer bent en deze blog onder je Favorieten hebt geplaatst
- omdat je getipt bent
- via een link op een ander website
- via zoekwoorden.

De laatste maanden heb ik de meest schokkende zoekopdrachten er uitgehaald en opgeslagen.
Op sites van enkele collega-bloggers had ik verbaasde stukjes gelezen over onvoorziene bezoekers en hun zoekopdrachten.

Een zoekmachine als Google gooit alles op één hoop. Ieder woord dat ik schrijf – in welke context dan ook - is er te vinden. Alleen komen de zoekopdrachten niet overeen met mijn blogjes.
Voor alle duidelijkheid en als voorbeeld: ik heb geen stukje over een seksueel actieve Renée Soutendijk heb geschreven. Wel heb ik haar genoemd in een recensie van het toneelstuk “Juliana”, waarin zij de hoofdrol speelt.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de nieuwste concurrent van Google: CUIL, die volledige privacy garandeert.

Even heb ik overwogen de zoekopdrachten te plaatsen, maar dan loop ik het risico opgepakt te worden. Waarmee het perverse gehalte wel is aangegeven.

En een Vertelsel met zoveel vunzige woorden trekt nog meer "verdwaalde" (be)zoekers aan.

1 opmerking:

Elsje zei

LOL, Ina (browniepoint) heeft ook eens een blogje over Astrid Joosten opgeleukd met een mooi maar nogal expliciet plaatje. Toen Joosten daarna een tv-programma ging doen, had Ina ineens enorrrruuum veel bezoekers...