26 februari, 2009

Gebeten


Het is potdorie ieder jaar raak.

Met oostenwind durf ik vanwege de kwallen niet te zwemmen. Ja dat is erg, want juist dan is het bloedheet.
Wat nog veel erger is?
De insekten.

No-see-ums, midgies, sand flies, sand fleas, punkies, noem maar op. Onzichtbare beestjes, die gek op mijn bloed zijn, vallen mij vanuit de bosjes aan.
Ik kan liters Autan spuiten (afgestemd op Nederlandse insekten?), het maakt de Amerikaanse bloedzuigertjes niet uit.
Ze kruipen in mijn badpak, tussen mijn borsten, onder mijn voeten, vul zelf de rest maar in.
Ze pakken mij. Alleen mij.
Op het strand heb ik niets door. Maar wanneer ik onder de douche sta...................

Ik lig 's nachts met een icepack in bed om mijn gloeiende, jeukende huid tot kalmeren te brengen.

Het is een hel, die oostenwind.

Geen opmerkingen: