18 februari, 2009

Getild??

**********************
Hope not.

Gisteren koop ik bij "Staples" (een supermarkt voor kantoorbenodigdheden) USB-sticks.
Ik betaal met mijn debitcard (Europas) en kies voor "geld terug" - $63,56 + $40,-.

"No, it failed to go thru" zegt de kassière. "Try again".
De tweede keer gaat het goed. Ik krijg de bon van $103,56 en mijn $40,-.

Voor de grap (maar ook met een angstig voorgevoel) zeg ik: "don't withdraw it twice!!".

"No, no, no. That can't happen. There is no receipt of the first transaction".

Vanmiddag check ik de afschriften op AAB - internet bankieren.
Dus wel...................................twee keer afgeschreven.

Wij in het spitsuur naar Staples. Met ingehouden woede en kromme tenen leggen wij het voorval uit.
Ik overhandig de uitdraai van mijn "bankstatement" en het ene bonnetje.
De manager gaat naar zijn kantoor om het op te zoeken in de computer.

De eerste transactie is niet ingevoerd en dus niet traceerbaar.
Het zou aan ABN Amro liggen. Die hebben het twee keer afgeboekt.
An me hoela.

P. heeft het lef naar de kassière te informeren. Het schiet ook door mijn hoofd.
In tijden als deze.....................
Nee, ze is er niet en ze heeft een onberispelijke staat van dienst.

We gaan onverrichter zaken richting hotel. Met de pest in ons lijf.
Het hoofdkantoor van Staples (ergens up north) moet hier uitsluitsel over geven.

Ondertussen blijft de manager de fout bij ABN Amro leggen.
Heb ik wel goed gekeken? Staat die eerste afschrijving niet "on hold"?
On hold??
Wat bazelt de man.
Maar ik ga verdomme nog aan mijzelf twijfelen ook. Bij thuiskomst check ik het nogmaals.

Woensdag om 14 uur moet ik bellen. Wordt het niet door Staples zelf opgelost, dan gaat dit Vertelseltje linea recta naar ABN Amro.

Waarom vind ik deze zaak niet naar inkt en gummetjes ruiken?

2 opmerkingen:

Foxx zei

Vervelend. ik heb dit ook ereis gehad, 2 kleer hetzelfde etentje betaald in een Frans restaurant, overigens zelfs zonder dat ik twee keer hoefde te pinnen. er zat wel 5 minuten verschik tussen. Hoe dat kan weet ik ook niet, ik merkte het pas bij de afrekening na de vakantie. oprotest aangetekend bij (toen) Postbank, kopietje het ene bonnetje meegestuurd en het is gecorrigeerd. maar het blijft vervelend.

Ellen ten Bruggencate zei

Ik hoop ook dat het opgelost wordt en wel vandaag.
Bij mij zat er 1 minuut tussen. Dank voor uw reactie - geeft me in ieder geval een beetje hoop.