04 februari, 2009

Meer vragen

****************************
Ook vandaag liep ik mijn "walk to the pier". Tien minuten sneller, maar zonder fototoestel.

Dezelfde "slap-ouwehoerclan" zat er.
De vragensteller van gisteren heet Chuck - bijgenaamd bagel. Hij neemt iedere dag een cinnamon/raisinbagel mee, die hij daar opeet.
Het gesprek pakten we snel op.
Chuck kwam naast mij zitten en begon over zijn interesses te vertellen.
Hij was erg bezig met WO II - vooral de concentratiekampen. Zijn oom had Auschwitz bevrijd.

Dus begon ik in het kort over mijn (komende) boek te vertellen.

En ineens bleek de man, die gisteren niet wist dat the Netherlands een land was, wel degelijk op de hoogte te zijn van wat er in ons land speelde en speelt.
Hij noemde Westerbork.
Maar hij noemde ook Theo van Gogh en Ayaan.

Enigzins (prettig) verbaasd reageerde ik, "Chuck, you do know about our country!"

Zijn antwoord: "I had Holland in mind".

Geen opmerkingen: