02 februari, 2009

Superbowl




De show werd geopend door de dames Faith Hill en Jennifer Hudson.
Vervolgens kwam the crew van het te water geraakte vliegtuig (twee weken geleden in de Hudson river) ten tonele. Heroes!!
Waar was Religio AvonTuur??
In de pauze draafde Bruce Springsteen over het toneel.
Zoals verwacht won Pittsburg
*******
Verder is er weinig te melden vanuit dit heerlijke oord. We hebben ons in het appartementje genesteld.
Alsof we weer thuis zijn. De koelkast is gevuld en de strandstoeltjes liggen in de auto.
Mijn huid vertoont reeds enige verkleuring.
******
Boodschappen zijn duurder geworden. Vergelijk ik een fles Pinot Grigio met vorig jaar, dan moet ik constateren dat de prijs van $7, 99 is gestegen naar $10,25.
Op het eerste oog lijkt het ook rustiger. Daar wil ik echter - na één dag - nog geen conclusies aan verbinden.
******
Wel was ik bij de supermarkt getuige van een triest voorval.
Een donkere vrouw overhandigde de kassière voedselbonnen. Blijkbaar was ze over haar limiet heengegaan. Ze moest $29,- bijbetalen.
Dat weigerde ze opstandig.
De dienstdoende manager werd erbij gehaald. Er ontstond een onfrisse woordenwisseling.
Natuurlijk ging het over discriminatie, de kloof tussen arm en rijk en de recessie. De vrouw haalde haar hele familiegeschiedenis naar boven, terwijl de manager een einde aan de discussie wilde maken.
--------
Ik vond het pijnlijk, maar mijn boodschappen lagen al op de band. Achter mij stond een rij wachtenden. Vluchten kon niet meer.
Uiteindelijk kwam er een bundeltje dollars uit haar tas en betaalde ze.
Toen ik mijn karretje achter de hare parkeerde zag ik wat ze had gekocht: Oreo cookies, twee zakken Marsjes, chips, Coca Cola, Dove zeep, ijs, frozen waffles, twee flessen rosé, twee sixpacks Budweiser, wc-papier en nog wat ondefinieerbare boodschappen.
Mijn compassie was meteen verdwenen.
******
Twee minuten later liepen P. en ik the liquor store binnen.
Drie maal raden wie ik daar aantrof.............................

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Ellen,

Ik ben jaloers .... zoals je wellicht begrepen hebt is de US een van mijn favoriete plekken. Al ben ik nog nooit in Florida geweest. Ik geloof dat ik daar trouwens een ietwat verkeerd beeld van heb dat hoofzakelijk is gebaseerd op o.a. Miami Vice en Seinfeld ....

Grappig dat jouw recente ervaringen met immigration in Atlanta precies hetzelfde zijn als de mijne een paar weken geleden in LA .... er schijnt daar echt iets veranderd te zijn ....

Geniet ze!

Groeten uit een ondergesneeuwde UK,
Bert