14 april, 2009

Dooie sla

*****************************
In heel Nederland scheen gisteren de zon, behalve hier aan het Grevelingenmeer. We zaten de hele dag in een koude zeedamp. Dus werd het een klusdag.
Aan het eind van de middag kwamen de buren thuis. "In Zierikzee schijnt de zon".
Inderdaad, na twee kilometer reden wij letterlijk het mooie weer in.

Bij Auberge Maritime aan de Nieuwe Haven vonden we nog een plekje op het zonovergoten terras.
Dan smaakt alles goed. De zon en de rosé deden hun werk, geleidelijk aan warmde ik op.
Om kwart voor vijf bestelden wij van de lunchkaart. We hadden kleine honger en P. wilde niet te laat op de bus naar Rotterdam.

Ik nam sliptongetjes met frites en sla (€14,50).
Om kwart over vijf was onze bestelling er nog niet. Ook was er niet gedekt.

Uiteindelijk kwam ons eten om half zes.
De sla was zo te zien wel om kwart voor vijf op het bord gegaan en had vervolgens waarschijnlijk te dicht bij het fornuis gestaan. Ik noem dit trouwens eerder een garnituur. Eentje van het verlepte soort.

Maar, op mijn klacht werd adequaat gereageerd. Ik kreeg een bakje met een heerlijke knapperige, gemengde salade en een lekkere dressing.

Veder was er niets op het eten aan te merken.

Behalve dan dat de frieten ongezouten waren en er geen zout op tafel stond.

Daar ging ik maar niet meer over bakkeleien.

Geen opmerkingen: