03 april, 2009

Nestdrang

Heel letterlijk genomen heb ik dat niet.

Wel kamp ik met een opruimmanie. Boekenkasten gaan leeg en worden weer voor de helft gevuld. De weggooiwoede heeft zich van mij meester gemaakt. Daar krijg ik over een week spijt van.

Ik wil kleur in mijn klerenkast zien. Alles wat dik, warm en donker is moet naar de berging.
Ook daar krijg ik binnen de kortste keren spijt van.

In BN'ersland is wel heel letterlijk sprake van nestdrang.
Smulders, Schuurman (eerst beiden - maar nu alleen nog Birgit), Hilbrand (er zullen er nog wel een paar onbewust in den blijde zijn) lopen deze zomer met een bolle buik.
----
Het is voorjaar.
----
In Rotterdam staat het festivalseizoen voor de deur - letterlijk. De aftrap is aanstaande zondag met De Marathon.
----
Ik verlang naar september.

Geen opmerkingen: