06 april, 2009

Krantenjongen(s) - naschrift


Het lukte mij vorige week, toen ik Krantenjongen(s) schreef, niet om de site van Max Pam te openen.

Ook de daaropvolgende dagen deed ik tevergeefse pogingen.

Vandaag had ik meer geluk:

HP/De Spits, plus Thomése & Kessels
Kritieken
Vorige week heb ik mijn medewerking aan opgezegd. De uitgever van het blad is Carel Bikkers, voormalig directeur van Kwik-fit. De nieuwe hoofdredacteur van HP/De Tijd is Jan Dijkgraaf, die vroeger wel eens een column schreef voor de Spits. Dan komt er een moment dat je je afvraagt of je daar nog wel bij wilt horen.


Ik begrijp dat HP/De Spits moet inkrimpen en een minder contract was zeker geen bezwaar, tenminste als de omgeving inspirerend was geweest. Maar als je de laatste maanden het nieuwe redactielokaal binnenstapte, leek de sfeer op die van een graftombe - al maakte dat weergaloze stuk, laatst, over het eerste kievitsei weer veel goed. Vanuit het raam kijk je bovendien uit op de Bijlmer Bajes, dus toen was de beslissing snel genomen.

Hieronder volgt mijn laatste recensie. Ik wens de redactie, waar ik mij altijd thuis heb gevoeld, veel sterkte toe.


Geen opmerkingen: