01 december, 2009

Bedelarij

*******************************
De telefoon gaat om kwart voor vijf.

"Hallo." (ik blijf anoniem totdat ik weet wie er belt)

Ze bellen altijd aan het eind van de middag, wanneer je aan het koken bent -of net aan tafel zit.

"Mevrouw Brugge ten cate?"

"Hmm."

"U spreekt met Jan de Bedelaar van het KWF. Heeft u even tijd?"

"Nee."

"Zal ik u dan terugbellen op een ander tijdstip?"

"Nee, alsjeblieft niet. U krijgt nu één minuut."

"U bent vaste donateur. Maandelijks ontvangen wij een automatische bijdrage van u."

"Klopt."

"Ik ga nu bedelen, hahaha. Wij vragen aan onze donateurs of zij hun maandelijkse bijdrage willen verhogen met twee euro.........................."

Ik val hem in de rede.

"Hoe durft u."

"Wat bedoelt u?"

"Hoe durft u mensen, die goedwillend een vrijwillige bijdrage storten om een verhoging te vragen? Dat vind ik hondsbrutaal. Sterker nog, ik vind het een impertinente vraag.

"Jjjaa......maarrr..."

"Dag meneer."

Als het KWF niet tevreden is over de hoogte van mijn donatie, dan trek ik moeiteloos mijn machtiging in.
*******************************************************************************************************************************

4 opmerkingen:

Karin zei

Ze bellen juist nu Ellen omdat je je kunt opgeven voor het belmenietregister,als je aangeeft dat je niet meer door instanties benaderd wilt worden gaat dat pas na 6 weken in. Daarom bellen ze nu nog even snel. Alle instanties die ik steun hebben de afgelopen weken gebeld (je kunt dus nog meer telefoontjes verwachten.....) en van mij néé gekregen!

Ellen ten Bruggencate zei

@Karin - dat is van de zotte. Ik heb het KWF hierover aangesproken.

Ga meteen naar dat belmenietregister zoeken. Hoewel- dan hebben die ook weer mijn telefoonnummer.
Je bent tegenwoordig nergens meer veilig ;-)

Ellen ten Bruggencate zei

Ik heb de raad van Karin opgevolgd en mij aangemeld bij https://www.bel-me-niet.nl - wordt ook door het Ministerie van EZ aangeraden.

beheerder zei

Groot gelijk! Te brutaal voor woorden... Mij smeerden ze laatst met veel poeha een weekendabonnement aan op NRC (prima), bellen ze vervolgens elke maand om te vertellen dat naar verhouding een normaal abonnement toch veel goedkoper is. Opzeggen dan maar.