****************************
We hebben gisteravond fantastisch Fruits de mer gegeten bij (het ons bekende) Charlot. Samen constateerden wij dat de schelpdieren lekkerder waren dan in Normandië. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de beste kwaliteit naar de Franse hoofdstad gaat.
Duur?
Oordeel zelf.
Per persoon kost een plateau (zonder krab of kreeft) €39,90
Voor een heerlijke fles Macon Village betaalden wij €24,-
Opvallend was wel dat wij, evenals de eerste avond, de beste tafel in het restaurant kregen. Misschien toeval, maar ik denk toch dat het te maken heeft met deze boekingsite: Best restaurants Paris. Een topsite met dure en minder dure eetgelegenheden - kwalitatief in ieder geval zeer goed. Wij kozen voor de brasserie, omdat wij van de traditionele Franse keuken houden.
Nog even het één en ander over ons hotel Marigny in la Rue de l'Arcade (achtste arr.) - vlakbij l'Opéra en de Madeleine. De locatie is bijna niet te overtreffen. Wij konden alles belopen.
Natuurlijk hadden we geluk met het weer, maar de grote trekpleisters liggen echt binnen loopbereik van dit hotel.
Ik boekte via booking.com en trof een aanbieding van €625,- voor drie dagen in een superior room, inclusief ontbijt en gratis internet. Dat laatste was nauwelijks in Parijs te vinden.
Normaliter kost deze kamer €350,- per nacht - exclusief ontbijt.
De kamer was klein, maar wel van alle comfort voorzien, zoals een ultra moderne badkamer. Wij vroegen speciaal om de bovenste verdieping omdat oude Franse gebouwen nogal gehorig zijn.
De ontbijtruimte is ronduit ongezellig, achter een geïmproviseerd gordijn. Er wordt een bar beloofd, maar dat is die ontbijtruimte. De lounge is een smal gangetje.
Parkeergelegenheid biedt het hotel niet.
Toen wij vrijdag op de kamer kwamen was het zevenentwintig graden! Klimatologisch zit het systeem te ingewikkeld in elkaar, waardoor continu het klachten regent bij de receptie. In de ene kamer is het bloedheet,- in de andere ijskoud.
Ons bed lag heerlijk, dankzij goede, nieuwe matrassen lekkere kussens en een luchtig dekbed.
De receptionisten waren uiterst vriendelijk en behulpzaam. Zij hadden het hele weekend te kampen met technische storingen waar wij gelukkig niets van hebben gemerkt.
Volgend jaar weer Noël à Paris?
Oui!!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten