26 december, 2009

ParEllen 2


Wie ook maar één moment dacht dat Parijs dood en uitgestorven zou zijn in de kersttijd komt bedrogen uit. Je kunt over de hoofden lopen.

Vooral veel "wijzen" uit het oosten hebben de weg naar deze energieke stad gevonden.

De stad bruist. De versieringen zijn (letterlijk) schitterend. De restaurants zitten zowel 's middags als 's avonds bomvol. Wat ben ik blij dat ik vooruit voor drie avonden heb gereserveerd.

Hoe wij de lange rijen wachtenden bij de musea morgen en overmorgen moeten omzeilen weet ik nog niet. Er zijn een aantal "must see" exposities.

Brasserie Capucines beet vanavond het spits af. Wat een heerlijke, traditionele keuken!
Dus...... twaalf escargots vooraf, daarna een forse entrecôte met béarnaise saus, een beetje kaas en een Café Liegeois toe. Echt yammie. Ik was er hard aan toe na een dag met alleen een crèpe au sucre.
En wat een prachtige Tiffany-achtige tent. Op en top Parijs.
De bediening was zeer welwillend en aardig. Ik heb mij laten vertellen dat er in dit restaurant per dag vijfhonderd stokbroden doorheen gaan.

Morgen zijn de winkels weer open. Laat Nederland ook gewoon naar één kerst/paas/pinksterdag gaan.

Paris by night

Geen opmerkingen: